צימר שושנת הכרמל – היינו ונהנינו!

צימר שושנת הכרמל – היינו ונהנינו! לכל המתכננים חופשה משפחתית, רצינו לספר על סוף שבוע מוצלח ביותר בחיפה ועל אירוח מצוין בצימר שושנת הכרמל. הגענו לחיפה מהדרום ביום חמישי, אנחנו והצעיר שבילדינו. מיד בכיסה הדרומית לעיר, מהחוף, עלינו דרך רחוב "דרך הים" המטפס על הכרמל עד ל"מרכז הכרמל", המרכז המסחרי של האזור שבו פגשנו את בעלי הצימר החביבים – דורון וגלית.
הובלנו אל דירה מקסימה ביופייה, מעוצבת, אלגנטית, מרווחת ונוחה, וכל כך התלהבנו מהקסם של המקום השקט באמצע השכונה התוססת, שלא יכולנו לחכות להמשך החופשה במקום הנפלא הזה. זר פרחים גדול קידם את פנינו בפינת הכניסה, כזה עם ריח משכר שאי אפשר להתעלם ממנו. היות ומזג האוויר היה קיצי וחם, שמחנו להתכבד בשתייה קרה שהציע דורון באדיבותו. אחרי שהתמקמנו, לא ויתרנו על מנוחה קלה אחרי הנסיעה, פשוט לא יאמן איך בשכונה מרכזית בעיר הגדולה אפשר עדיין להקיף אותך בשקט ונועם, כאלה שיאפשרו לך לנוח כמו שמזמן לא נחת בבית, כמו שנחים רק בחופשה טובה. לקראת אחר הצהריים כשהחלטנו לבדוק את האזור, נהנינו ממגוון ערוצי הטלוויזיה בלוויין שבניגוד למלונות בחיפה, היו מגוונים וחופשיים לשימוש, מה שהעסיק את הילד בשעה שהתארגנו והצטיידנו לדרך. מסיבוב ראשון במרכז הכרמל כבר צדו עינינו אפשרויות בילוי נחמדות לימים הבאים. בגן האם נתקלנו בהקרנה חינמית של סרט לילדים, מה שאסף הרבה מילדי המטיילים באזור למפגש מעניין ולחוויה מיוחדת של צפייה. המשכנו לארוחת ערב במסעדה סינית מצוינת, וסיימנו את הערב בחילוץ עצמות – מסע רגלי לאורך "שדרות הנשיא" – דרך החנויות הראשית במרכז. חזרנו בהליכה לדירת הנופש שלנו ושקענו בשינה עמוקה מלאי ציפייה ליום המחרת.
ביום הבא החלטנו שחייבים – איך לא – לבקר בגנים הבהאים. אחרי בירור קצר עם בעלי הצימר הבנו שיש לתאם את הביקור מראש. התקשרנו, קבענו שעה וקיבלנו הוראה להגיע בלבוש צנוע (הוראה שלא קל למלא אחריה בקיץ הישראלי). על הביקור עצמו לא נפרט כדי לא לקלקל לאחרים את החוויה, רק נאמר שהמקום באמת ראוי לשבחים להם הוא זוכה בכל העולם ואם אתם בחיפה, חובה לבקר ללא ספק. בדרך חזרה ביקרנו בגן החיות. הגן עבר שיפוץ בשנים האחרונות והוא כעת מוקד תיירותי ראוי לשמו, שלושתנו נהנינו מהמחזות וההסברים המעניינים. וגם – דרך התלהבותו של הילד נוכחנו שוב לדעת שבשביל ילדים – אין כמו גן חיות להרחבת האופקים ולהנאה.
ארוחת צהריים אכלנו במסעדה מזרחית נחמדה על ציר מוריה שנמצא במרחק דקות ספורות של נסיעה מהצימר שלנו. מלבד מסעדות מצאנו באזור גם בוטיקים מיוחדים, חנויות בגדים ויצירה ועוד. חזרנו להחליף לבגדי ים ומיד נסענו לחוף כדי לא לפספס את השמש. חוף דדו החיפאי היה מלא בתיירים ובמקומיים שנהנו ממזג האוויר שהתאים בדיוק לים. תפסנו לנו שמשיה והעברנו כמה שעות בלתי נשכחות בין רביצה על החול לשכשוך משפחתי במים.
כשחזרנו לצימר, עייפים ומרוצים, לא היה מקום להתלבטויות – לאכול משהו, מקלחת, ולישון לקראת ניצול מקסימאלי של היום האחרון.
כשהתעוררנו החלטנו לבדוק את הגרנד קניון. איננו יודעים אם הוא הגדול ביותר בארץ, אבל התדהמה מהגודל ושפע החנויות שמחכה לכם בפנים – בהחלט נותנת את התחושה שכן, ובגדול. אחרי סיבוב מעייף של כמה שעות שהרגיש כמו הבלחה קצרה לחו"ל, חזרנו לאזור הדירה שלנו ואחרי ארוחת צהריים בבית קפה שעוד לא ניסינו, יצאנו לטיול בטיילת לואי. כשחזרנו על עקבותינו בדרך חזרה, השעה הייתה כבר לפנות ערב והנוף מהטיילת היה משגע.
החופשה בצימר שושנת הכרמל הייתה עמוסה בחוויות ועם זאת חלפה כל כך מהר. נשארנו עם טעם של עוד.