5 דרכים לשמור על זרי הפרחים שלך

אחד הדברים הנפלאים שנתן לנו הטבע הוא הפרחים, וזרי הפרחים ידועים ביכולתם לעורר את המחשבה, לייצר תחושות נעימות, ולגרום לנו לשמוח. מגיע להם אם כך יחס הוגן, ומוטב לו כולם ידעו כיצד לשמור עליהם בצורה האידיאלית בכדי שיחזיקו מעמד לאורך זמן, גאים, זקופים, יפים ומלאי חיוניות.

לנו בפרחי חיפה איילת, זה לא כל-כך נעים לראות זר נבול, ואנו דואגים לשמור על הפרחים בצורה אידיאלית. יש לנו ידע רחב במיוחד בתחום, ובזכות קשר רב שנים עם המגדלים, אנו מכירים את דרכי הטיפול האידיאליות בכל סוג פרח בשוק,

לא ניתן לצפות מכל הלקוחות לדעת את דרך הטיפול בכל פרח ופרח, האמת היא שרוב הזרים נובלים טרם עת בגלל טיפול לקוי. מטבע הדברים, לא כולם יודעים כיצד לטפל בזר פרחים, אך היום, בעידן המידע, אין סיבה שלא תדעו כיצד לטפל בצורה בסיסית בזר הפרחים שקטפתם, קניתם או קיבלתם לרגל אירוע זה או אחר.

אנחנו בחנות פרחים חיפה איילת אספנו וניסחנו למענכם בצורה ברורה ובהירה את 5 הדרכים היעילות ביותר לשמירה על זר הפרחים שלכם, כדי שתוכלו גם אתם ליהנות מהצבעים, הריח, והאווירה שהזר שלכם עושה בבית לאורך זמן רב ככל האפשר.

  1. ניקיון 

    הפרחים הם יצורים חיים, וככאלה הם רגישים למחלות וחיידקים. אחד הדברים החשובים ביותר הוא לדאוג להכניס את הפרחים לכלי נקי מאוד, שעבר חיטוי בכדי למנוע נוכחות חיידקים. החיידקים עלולים להתיישב על החתך התחתון של הגבעול, וכך לחדור לכל הצמח.
  2. חידוש המים באגרטל

    המים שאתם שמים באגרטל מהווים בעיקר מדיום להעברת חומרי ההזנה שהצמח זקוק להם. בעוד אנחנו שותים את המים שאנו צריכים, לא תראו את הפרח מסיים את כמות המים ששמתם באגרטל, נכון?הצמח משתמש במים הללו להעברת חומרים דרך החתך שבגבעול. יש גבול לכמות החומרים הזמינים במים, מה גם מים חיים הם מקום בו חיידקים מצטברים. לאחר יום או יומיים, מצטברים במים הרבה חיידקים, אותם החיידקים שהזכרנו קודם לכן, ואם כך חשוב להחליף את המים. מסיבות אלו המים דורשים תחלופה של פעם ביומיים, למניעת הצטברות זיהום ולכלוך, ולצורך רענון מלאי חומרי ההזנה. וודאו כי אתם מחליפים את המים במים נקיים, עדיף מי גשמים או מים מזוקקים אשר יוכלו להכיל את חומרי ההזנה שתיתנו לזר, ולא מים קשים.
  3. סביבה אידיאלית

    – זר הפרחים הוא זר חי, ומושפע, ממש כמונו, מהסביבה בה הוא נמצא. ישנם פרחים המעדיפים חום, ואילו אחרים המעדיפים קור, אך דבר משותף לכל הפרחים הוא שהם זקוקים למים, וכי סביבה בה הם מאבדים נוזלים רבים גורמת להם לנבול.לכן מומלץ להניח את האגרטל במיקום בו הוא מקבל אור שמש עקיף, לא ישיר, שכן אור השמש הישיר מייבש את הצמח, ומכניסו לעקה. בד בבד יש לדאוג כי העציץ לא יהיה חשוף לאוויר ממוזג, וזרם אוויר קר או חם מהמזגן עלול לפגום בבריאות הפרחים ולהביאם לנבילה בטרם עת.
  4. חומרי הזנה 

    כשהפרחים היו מחוברים לצמח האם, הם קיבלו את כל חומרי ההזנה מהצמח, אשר קיבל אותם מהאדמה בה הוא גודל. הפרחים בזר שלכם מנותקים מהצמח הראשי, וזקוקים לתחליף הזנה שיתמוך בהם.את חומרי ההזנה תוכלו לרכוש בחנות, והם מהווים אביזר נלווה חיוני כשאתם רוכשים זר פרחים לעצמכם או כמתנה. הזנה נכונה של הזר תאפשר לו להאריך חיים באופן אידיאלי, ולתת מהחן שלו עם חיוניות רבה.
  5. חידוש החתך בגבעול – המים נכנסים לצמח ומגיעים לפרח דרך החתך בגבעול, וחתך זה עלול להיסתם בחיידקים, או להיפגע מכאנית מכל מיני סיבות. לכן מומלץ לחתוך חתך אלכסוני חדש מדי יום או יומיים, בעזרת כלי חד מאוד, כדי למנוע את מעיכת צינוריות הובלת המים היושבים בגבעול. החיידקים המתרבים עלולים ליצור חסימה בחתך הגבעול, אותו חתך אשר מהווה את פתח הכניסה העיקרי של הפרח למים וחומרי הזנה. כאשר חתך זה חסום, הפרח יתחיל לאבד נוזלים וחומרי הזנה בקצב העולה על הקצב בו הוא ניזון, תהליך המוביל לנבילה בטרם עת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *